روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو
روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو
وظايف اصلي دستگاه تهويه مطبوع :
کنترل دماي هوا
کنترل سيرکولاسيون
قانون سرمايش :
هر ماده اي براي تبخير مجبور به جذب حرارت از محيط اطراف خود و در نتيجه سرد کردن محيط است .
مانند ريختن بيزين روي دست روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو
روابط بين فشار و دما در گازها
با افزايش فشار ، دما نيز با لا ميرود و بالعکس .
*با افزايش فشار نقطه جوش نيز بالا ميرود .
خروجي کمپرسور 14.5 الي 18 Bar و ورودي آن نيز 2 Bar است .
خواص گاز کولر
دما و فشار بحراني مبرد B بالاتر از دما و فشار کاري سيستم
دماي انجماد B پايين تر از نقطه انجماد کاري سيستم
ضمن اينکه بايد اشتعال زا نباشد قابل انفجار نباشد .و سمي نيز نباشد
زيست محيطي B مضر نبودن براي لايه ازون
زيست محيطي B پتانسيل گلخانه اي
*اگر نياز به نشت يابي داشتيد ابتدا زير لوله ها را چک کنيد
علل استفاده از روغن :
-روانکاري قطعات متحرک(کمپرسور و شير انبساط)
-خنک کاري سيکل
-آببندي سيکل مخصوص اورينگ ها
محل قرار گيري روغن کمپرسور :
محل قرار گيري آن کارتل کمپرسور ميباشد و 10 % از آن نيز وارد سيکل (مدار) ميشود .
خواص روغن :
به دليل اينکه روغن وارد سيکل ميشود لذا از هر روغني نميتوان استفاده کرد و بايد روغن داراي ويژگي هاي خاصي باشد روغن بايد داراي ويسکوزيته (لزژي) خاصي باشد چرا که فشار و دماي آن در سيکل تغيير ميکند و باعث خوردگي قطعات نشود و قابليت ترکيب شدن با مبرد را نداشته باشد چرا که دائما با آنها در تماس است روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو
دیدگاه خود را ثبت کنید
Want to join the discussion?Feel free to contribute!