روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو

روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو

روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو

وظايف اصلي دستگاه تهويه مطبوع :

کنترل دماي هوا

کنترل سيرکولاسيون

قانون سرمايش :

هر ماده اي براي تبخير مجبور به جذب حرارت از محيط اطراف خود و در نتيجه سرد کردن محيط است .

مانند ريختن بيزين روي دست             روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو

روابط بين فشار و دما در گازها

با افزايش فشار ، دما نيز با لا ميرود و بالعکس .

*با افزايش فشار نقطه جوش نيز بالا ميرود .

خروجي کمپرسور 14.5 الي 18 Bar و ورودي آن نيز 2 Bar است .

خواص گاز کولر

دما و فشار بحراني مبرد B بالاتر از دما و فشار کاري سيستم

دماي انجماد B پايين تر از نقطه انجماد کاري سيستم

ضمن اينکه بايد اشتعال زا نباشد قابل انفجار نباشد .و سمي نيز نباشد

زيست محيطي B مضر نبودن براي لايه ازون

زيست محيطي B پتانسيل گلخانه اي

*اگر نياز به نشت يابي داشتيد ابتدا زير لوله ها را چک کنيد

علل استفاده از روغن :

-روانکاري قطعات متحرک(کمپرسور و شير انبساط)

-خنک کاري سيکل

-آببندي سيکل مخصوص اورينگ ها

محل قرار گيري روغن کمپرسور :

محل قرار گيري آن کارتل کمپرسور ميباشد و 10 % از آن نيز وارد سيکل (مدار) ميشود .

خواص روغن :

به دليل اينکه روغن وارد سيکل ميشود لذا از هر روغني نميتوان استفاده کرد و بايد روغن داراي ويژگي هاي خاصي باشد روغن بايد داراي ويسکوزيته (لزژي) خاصي باشد چرا که فشار و دماي آن در سيکل تغيير ميکند و باعث خوردگي قطعات نشود و قابليت ترکيب شدن با مبرد را نداشته باشد چرا که دائما با آنها در تماس است  روش صحيح گاز گيري سيستم کولر خودرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *