روغن کمپرسور کولر
روغن کمپرسور کولر
شارژ دوباره روغن به یک کمپرسور هرمتیک
برای شارژ دوباره مقدار معینی از روغن، کمپرسور باید از سیستم جدا شده و با کج کردن کمپرسور،
روغن باید از خط مکش خارج شود(تصویر 4-25 را ببینید).
مقدار دقیق روغن باید قبل از استارت برای شارژ دوباره معین شود. برای دانستن نوع و مقدار صحیح شارژ روغن مورد
نیاز راهنمای استفاده از دستگاه را مطالعه کنید.
اضافه کردن روغن به کمپرسور نیمه هرمتیک و یا باز
روش سیستم باز
اگر کمپرسور مجهز به سوراخ تزریق روغن در کارتر باشد، ساده ترین روش اضافه کردن روغن، ایزوله کردن کارتر کپرسور
و ریختن یا پمپ کردن روغن مورد نیاز به داخل آن( تصویر 4-26 نمونه یک پمپ روغن را نشان ی دهد). اگر در سیستم
مبردی نبوده یا کمپرسور برای تعمیرات باز شده باشد، هیچ احتیاط خاصی به جز اقدامات معمول تمیز
و خشک نگه داشتن روغن، ضروری نیست. روغن کمپرسور کولر
سیستم دیفراست(برفک زدایی)اواپراتور
اگر از سیستم کنترل دیفراست استفاده می کنید، بهتر است از سیستم دیفراست
طبق نیاز(Defrost-On-Demand)استفاده شود. چرا که این سیستم ها صرفا در زمان مورد نیاز
عمل دیفراست راانجام می دهند.درصورت استفاده از سیستم تایمردار، تایمر باید برای متوسط
حجم برفک تنظیم شود.
به نحوی که بیش از آن که مقدار برفک به حد بحرانی برسد تا دما/فشار بخار کاهش یابد، سیستم دیفراست شروع به کار کند. مدت زمان فرایند دیفراست باید به حدی باشد که صرفا سطح کویل را تمیز کند چرا که هر طولانی شدن زمان دیفراست، حرارت بیشتری را وارد سیستم سرمایشی خواهد نمود.
اگر مدت زمان دیفراست نیز به حد کافی نباشد، مقدار برفک در هر چرخه افزایش خواهد یافت.
درصورت استفاده از چندین واحد دیفراست، زمان بندی کارکرد آن ها باید به گونه ای باشد که از عملکرد همزمان آن ها که منجر به تحمیل اضافه بار به سیستم می شود جلوگیری به عمل آید
دیدگاه خود را ثبت کنید
Want to join the discussion?Feel free to contribute!