تست کمپرسور

تست کمپرسور

تست کمپرسور (Hammering)

  تست کمپرسور یکی از آن روش‌ها تست صدا یا (Hammering) است شاید برای شما هم خوب باشد که

متوجه شوید چطور می‌توان کمپرسور را

از طریق صدای ایجاد شده تست کرد و عیب ان را متوجه شد

قبل از شروع آموزش باید به یک سری نکات توجه کرد.

اگر در تست قبل متوجه اتصالِ ترمینال کمپرسور به بدنه شدید یا بهتر است بگوییم متوجه شدید

که سیم‌پیچ به بدنه راه می‌دهد

و اتصالی دارد عملاً تست صدا بی‌فایده بوده و این کمپرسور ۱۰۰% سوخته است.

البته در تست کمپرسور باید به این نکته توجه کرد که برای تست اتصال بدنه حتماً باید سیم‌های کمپرسور را از آن جدا کنیم

و بعد تست را انجام دهیم

تست صدا برای اطمینان از سلامت کارکرد سیم‌پیچ و روتور انجام می‌شود.

برای این کار ابتدا کابل استارت (start) را پیداکرده و سوکت آن را از ترمینال کمپرسور جدا کنید.

خوب حالا کمپرسور را چه به‌وسیله برق مستقیم

و چه با راه‌اندازی کولر روشن کنید COOLservice

اگر کمپرسور به‌هیچ‌عنوان راه‌اندازی نشد که مطمئناً کمپرسور کولرگازی سوخته و راهی

تعویض کمپرسور کولر گازی آن باقی نخواهد ماند

ولی در حالتی که کمپرسور با صدای غیرطبیعی کارکرد یا کلاً قفل شد و جریان بالایی کشید

نشان‌دهنده خرابی روتور است و بازهم کمپرسور

دیگر قابل‌استفاده نبوده و نیاز به تعویض دارد

فروش و تعمیر انواع کمپرسور

نکته: دقت کنید که هیچ گاه این تست بیشتر از ۳ ثانیه به طول نینجامد زیرا زمان زیاد این تست بسیار خطرناک است.

زمانی ‌که کولر گازی را روشن می‌کنیم فن داخلی کارکرده ولی به‌محض وارد شدن کمپرسور به مدار فیوز محل عمل می‌کند (فیوز می‌پرد)

فن بیرونی روشن‌شده ولی کمپرسور روشن نمی‌شود.

از میزان گاز کولر گازی و محل نصب آن (که مثلاً یک کولر گازی ۱۲ هزار برای یک ساختمان ۱۰۰ متری نصب نشده باشد)

مطمئن هستید ولی کولر گازی سرمای کافی را ندارد.

در صورت بروز چنین مشکلاتی باید قبل از تست کمپرسور قطعات سر راه کمپرسور تست شود و درنهایت اقدام به تست و تعویض کمپرسور کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *